piątek, 7 grudnia 2012

Źródła podstawowej wiedzy genealogicznej

Rozpoczynając po latach na nowo swoje poszukiwania genealogiczne, zacząłem od zdobycia najbardziej podstawowej wiedzy teoretycznej z tej dziedziny. Posłużyły mi to tego samouczki oraz poradniki zamieszczone na stronach towarzystw genealogicznych. Szczególnie przydatne okazały się następujące pozycje:

Nieocenionym źródłem praktycznej wiedzy okazały się także fora dyskusyjne oraz internetowe blogi tych, którzy pierwsze kroki w zakresie badania historii swoich rodzin mają już dawno za sobą. Już teraz wiem, ze dzięki temu uniknąłem wielu błędów i problemów, którym stawiają czoła początkujący badacze.

Szczególnie polecam następujące fora:


Mimo prób nie udało mi się dotychczas przebrnąć przez żadna książkę o genealogii. Może dlatego, że z jednej strony o sprawach oczywistych traktują zbyt obszernie, a sprawy interesujące i zawiłe wyjaśniają w sposób nudny i mało przystępny. Może w przyszłości, gdy zdobędą trochę wiedzy na ten temat, pokuszę się o bardziej ambitna recenzję jednej czy drugiej pozycji. A może po prostu uda mi się taką książkę przeczytać, zrozumieć i docenić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz