piątek, 7 grudnia 2012

Wprowadzenie

Dnia 24 kwietnia 2011 roku odbył się ślub Małgorzaty i Pawła. Panna młoda z domu Czuchwicka wzięła sobie mnie - Pawła Różyńskiego - za męża. W ten sposób doszło do połączenia czterech rodzin – Różyńskich, Czaplów, Czuchwickich i Chrzanowskich.

Niniejszy blog jest próbą zebrania w jednym miejscu ocalałych od zapomnienia informacji nie tylko o tych czterech rodzinach, ale także innych osobach – bliższych i dalszych krewnych - oraz o wydarzeniach, które w toku życia tych ludzi wywarły znaczący wpływ na losy przyszłych pokoleń.

W toku prac, będę starał się dochować rzetelności naukowej i odnosić do wszelkich źródeł z należytą dozą sceptycyzmu. Jednak w niektórych miejscach opieram się na przypuszczeniach lub wręcz wyobrażeniu niektórych sytuacji i zdarzeń. Staram się jednak fakty bardzo wyraźnie oddzielać od domysłów i fikcji.

Niniejszy blog zamierzam rozwijać wraz z pozyskiwaniem kolejnych informacji i zdobywaniem kolejnych materiałów. Jestem zatem otwarty na sugestie, propozycje, a przede wszystkim informacje o rodzinie, krewnych i wydarzeniach związanych z opisywanymi tutaj rodzinami.

Ze względu na obecne nazwisko moje i małżonki oraz miejsce mojego zamieszkania, swoje badania zacznę od rodziny Różyńskich. Następnie przejdę do rodziny Czaplów, która w małżeństwie moich rodziców, Ewy i Jana, połączyła się z rodem Różyńskich. W trzeciej i czwartej kolejności postaram się zebrać informacje o rodzinach moich teściów – Czuchwickich i Chrzanowskich.

Swoją pracę dedykuję wszystkim przodkom moim i mojej żony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz