piątek, 7 grudnia 2012

Pierwsze dni pracy z dokumentami źródłowymi

W ciągu ostatnich trzech dni (5-7 grudnia) zająłem się obróbką pierwszej partii dokumentów pobranych z Archiwum Diecezjalnego w Pelplinie. W ciągu łącznie 10 godzin pracy udało mi się:
  • niemal samodzielnie przetłumaczyć kluczowe 10 dokumentów, przy czym kilka wyrazów nadal pozostaje dla mnie nierozpoznanych (wyrazy te mają jednak w chwili obecnej drugorzędne znaczenie),
  • zindeksować w wewnętrznym rejestrze pozostałe 17 dokumentów (typ dokumentu, osoby, daty), przy czym 2 spośród nich okazały się nie zawierać informacji o moich przodkach i krewnych (przynajmniej tak teraz sądzę).

W sprawie najtrudniejszego dla mnie dokumentu (ślub Józefa Różyńskiego i Magdaleny Radziwił z 1838 roku), zwróciłem się po pomoc do użytkowników forum genealogicznego - http://genealodzy.pl/modules.php?op=modload&name=PNphpBB2&file=viewtopic&p=152629#152629. Jak widać nie musiałem długo czekać na odpowiedź.

Na chwilę obecną, potwierdzona w dokumentach tablica przodków od strony ojca mojego ojca wygląda następująco:



Od dzisiaj, co jakiś czas, będą się pojawiać wpisy o poszczególnych osobach z tablicy zawierające zebrane dotychczas przeze mnie informacje wraz z materiałami źródłowymi i tłumaczeniami.

Równolegle z obróbką i publikacją informacji o rodzinie Różyńskich, planuję zacząć bliżej przyglądać się przodkom mojej babci że strony ojca (na razie pojawiają się tam nazwiska Kalbukowscy, Kirschstein, Kamrowscy, Fleyszer).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz